רחובות • 'דגל': פנינו לשלום אך לא נהסס לרוץ לבד

    דוד קורצוייל | צילום: ויקיפדיה No Comments on רחובות • 'דגל': פנינו לשלום אך לא נהסס לרוץ לבד
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבחירות האחרונות בעיר רחובות הלכה יהדות התורה יחד עם ש"ס ברשימה משותפת. התוצאה הייתה שלושה מנדטים כאשר המקום השני הוא של יהדות התורה.

    במקום השני הוצב פנחס הומינר נציג קהילת קרעטשניף שהיה אמור לתת רוטציה לאפרים וייס איש דגל התורה. הרוטציה לא קוימה וכל צד משוכנע שהוא הצודק. כך או כך היחסים בין אגודת ישראל לדגל התורה בעיר עלו על שרטון.

    לקראת הבחירות המונציפאליות המתקרבות הודיעו קהילות קרעטשניף וחב"ד על הליכה משותפת עם מפלגת הבית היהודי. הם קבלו את המקום השלישי והחמישי בהתאמה, ויחאו לדרך.

    בדגל התורה פתחו במו"מ עם ש"ס להליכה משותפת. כאשר הצדדים דברו על מקום ראשון ושלישי לש"ס ומקום שני לאיש דגל התורה. המו"מ התקדם יפה עד שצמרת ש"ס בירושלים התערבה והורתה שלא לוותר על המקום השני, אלא להציע לדגל התורה את המקום השלישי.

    אפרים וייס, נציג דגה"ת אומר ל'זירה מקומית' כי "פנינו לשלום ולאחדות. אבל אם המו"מ אם ש"ס לא יתקדם, לצערנו, נרוץ באופן עצמאי. המחלקה המונציפאלית של דגל התורה החלה במילוי הטפסים, ואם לא תהיה ברירה נרוץ לבד".

    לדברי וייס, אנשי דגל התורה מתואמים עם קהילת ויזניץ – דזיקוב על תמיכה ברשימת דגל התרוה הן בצורה עצמאית והן ברשימה מאוחדת עם ש"ס.

    יצוין כי בבחירות האחרונות לכנסת עלתה יהדות התורה ב-35% מהבחירות הקודמות לכנסת. בדגל התורה מציינים כי לפי פילוח שנעשה אז בקרב המצביעים נמצא כי לדגל התורה כ-1500 קולות בעיר מול כ-450 קולות לקהילת קרעטשניף ו-200 קולות לויז'ניץ.

    "אם ניקח את הפעם הקודמת אז הייתה התמודדות לראשות העיר ובכל זאת באו רק 50% מהעיר להצביע, הפעם שאין בחירות לראשות ורחמים מלול הוא מועמד יחיד, אחוזי ההצבעה יירדו עוד יותר" אומר וייס. "כך שהאפשרות להכניס נציג לעירייה בריצה נפרדת היא בהחלט סבירה".



    0 תגובות